Regulamin sprzedaży
I. Postanowienia ogólne
1. Sklep internetowy pod adresem https://galeriabohema.pl prowadzony jest przez Bohema Adam Łuczak, NIP 726-237-93-17 z siedzibą pod adresem ul. Środkowa 12, 03-430 Warszawa (dalej „Bohema” lub „Galeria”).
2. Zamawiającym może być pełnoletnia osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, zwana dalej Klientem.
3. Złożenie zamówienia w sklepie internetowym oznacza akceptację przez Klienta zasad sprzedaży, wynikających z niniejszego Regulaminu oraz zobowiązuje go do ich przestrzegania.
II. Składanie zamówień
1. Klient może dokonywać zamówień bez konieczności tworzenia konta osobistego i logowania. Zamówienie może złożyć, korzystając z formularza zamówienia na stronie internetowej sklepu, jak również drogą elektroniczną na adres: biuro@galeriabohema.pl.
2. Klient może dokonywać zakupów także poprzez konto osobiste, które umożliwia kontrolę zamówień, zarządzanie płatnościami i adresami dostawy, zarządzanie hasłem i szczegółami konta oraz łatwe zadawanie zapytań o dzieła w galerii. Klienta posiadającego konta obejmują specjalne rabaty i promocje. Rejestracja konta w Bohema to tylko jedno kliknięcie.
3. Bohema informuje, że dane osobowe podane przez Klienta, zbierane są na zasadzie dobrowolności i służyć będą wyłącznie do realizacji zamówienia. Dane nie będą nikomu udostępnione, z wyjątkiem wypadków obowiązkowego udzielania informacji określonych w przepisach ustaw.
4. Klient ma prawo wglądu do swoich danych oraz prawo ich poprawienia.
5. Złożenie zamówienia przez Klienta jest każdorazowo potwierdzane przez Bohema w ciągu 24 godzin. Potwierdzenie to ma wyłącznie charakter informacyjny i dotyczy dostępności dzieła w magazynie.
III. Płatność
1. Ceny dzieł znajdują się na stronie internetowej Bohema, podane są w PLN i są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
2. Podane ceny nie stanowią oferty w rozumieniu prawa cywilnego.
3. Do każdego zamówienia wystawiana jest faktura VAT marża. W tym celu, w formularzu zamówienia należy podać wszystkie dane niezbędne do jej wystawienia. Ewentualne błędy w danych zawartych w fakturze należy zgłosić w ciągu 7 dni od daty jej otrzymania.
4. Zamawiający może dokonać płatności przelewem bankowym na konto Bohemy:
Bohema Adam Łuczak, ul. Środkowa 12, 03-430 Warszawa
05 1160 2202 0000 0005 4430 0209
BIC SWIFT: BIGBPLPW
IBAN: PL 05 1160 2202 0000 0005 4430 0209
5. Płatność dochodzi do skutku w momencie uznania na rachunku bankowym Bohema.
IV. Realizacja zamówienia
1. Zamówienie zostanie zrealizowane pod warunkiem, że wybrany obiekt jest dostępny w magazynie Bohema.
2. Bohema zastrzega sobie prawo odmowy zrealizowania zamówienia na każdym etapie jego realizacji w wyjątkowych przypadkach, np. z powodu ważnych przyczyn ekonomicznych lub logistycznych. W szczególności dotyczy to przypadku, w którym na skutek pomyłki lub usterki technicznej wystąpiłaby oczywista i rażąca niezgodność ceny lub danych prezentowanego obiektu z rzeczywistością. Klient o takim przypadku jest zawsze uprzednio informowany przez obsługę galerii.
3. Zamówiony towar dostarczany jest do miejsca wskazanego przez Klienta na jego koszt. Warunki i możliwość wysyłki dzieł za granicę są uzgadniane indywidualnie.
4. Dostawa obiektów może zostać zrealizowana wysyłką kurierską, poprzez Paczkomaty albo w formie odbioru osobistego przez Zamawiającego. Dostawa kurierska wyceniana jest każdorazowo, uwzględniając masę i wymiary przesyłki.
5. Czas realizacji zamówienia wynosi zwykle do 5 dni roboczych i jest liczony od momentu zaksiegowania płatności na rachunku bankowym Bohema.
6. W razie braku możliwości zrealizowania dostawy w terminach określonych powyżej, Bohema skontaktuje się niezwłocznie z Klientem, informując o przewidywanym terminie realizacji zamówienia.
V. Odbiór towaru
1. Odbierając przesyłkę w obecności kuriera, Klient powinien sprawdzić stan zewnętrzny opakowania oraz stan obiektów zawartych w przesyłce.
2. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń obiektu w chwili jego odbioru, Klient zobowiązany jest do podjęcia następujących czynności:
a) sporządzenia pisemnego protokołu uszkodzenia przesyłki w obecności kuriera lub w inny sposób przyjęty u danego kuriera,
b) złożenia u kuriera reklamacji, postępując zgodnie z ogólnymi warunkami przewozu obowiązującymi u danego przewoźnika, w szczególności w odpowiedniej formie i terminie,
c) poinformowania Bohemy o zaistniałych okolicznościach w formie elektronicznej na adres mailowy: biuro@galeriabohema.pl
3. W przypadku przyjęcia przez Klienta przesyłki bez zastrzeżeń lub niepodjęcia czynności opisanych powyżej, Bohema nie ponosi żadnej odpowiedzialności z tytułu uszkodzeń dostarczonych obiektów istniejących w chwili ich wydania.
4. W przypadku nieodebrania przez Klienta przesyłki od kuriera, a następnie jej zwrotu przez kuriera do Bohemy, galeria nie odpowiada za uszkodzenie lub zagubienie przesyłki, chyba że jest to następstwem okoliczności, za które ponosi wyłączną odpowiedzialność.
5. Istnieje możliwość osobistego odbioru zamówienia. W przypadku wyboru przez Klienta opcji odbioru osobistego i niepodjęcia zakupionych obiektów w terminie 14 dni, Bohema podejmie próbę wysyłki dzieła na koszt klienta.
VI. Odstąpienie od umowy przez Klienta
1. Klient ma prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od daty otrzymania przesyłki, bez podania przyczyny, poprzez wysłanie do Bohemy pisemnego oświadczenia mailem na adres: biuro@galeriabohema.pl.
2. W powyższym przypadku Klient powinien niezwłocznie skontaktować się z Bohemą w celu ustalenia szczegółowych warunków zwrotu dzieła.
3. Bohema zwróci Zamawiającemu wpłaconą kwotę na poczet zamówionego dzieła w terminie 7 dni od momentu zwrotnego przyjęcia przesyłki przez galerię pod warunkiem, że dzieło nie będzie nosiło śladów użytkowania, ani uszkodzeń.
VII. Reklamacje
1. Nie stanowią podstawy reklamacji różnice w wyglądzie obiektów dostarczonych z zamówionymi, oglądanymi na stronie internetowej sklepu, które to różnice mogą wynikać z innych ustawień (parametrów) monitora Klienta.
2. Galeria odpowiada z tytułu rękojmi w przypadku stwierdzenia wady fizycznej towaru przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru Klientowi.
3. Klient, w celu realizacji uprawnień wynikających z odpowiedzialności Bohemy z tytułu niezgodności zawartości przesyłki z umową, powinien złożyć stosowne zawiadomienie oraz skontaktować się w celu ustalenia szczegółów postępowania reklamacyjnego.
4. Zawiadomienie o niezgodności zawartości przesyłki z umową powinno zawierać: nazwę obiektu/tytuł pracy, okoliczności uzasadniające reklamację, w tym opis ewentualnej niezgodności (wady), określenie chwili ujawnienia się niezgodności pracy z umową oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych Klienta dla potrzeb postępowania reklamacyjnego.
5. Zgłoszenia reklamacyjne należy zgłaszać pisemnie na adres mailowy: biuro@galeriabohema.pl.
VIII. Postanowienia końcowe
1. Wszelkie spory wynikłe w związku z realizowaniem zamówień pomiędzy sklepem internetowym Bohema a Zamawiającym będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, wszelkie spory będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Bohema.
2. Opisy obiektów i ich zdjęcia pochodzą z bazy danych stanowiącej własność Bohema.
3. Z wyjątkiem sytuacji dopuszczalnych przez prawo lub wynikających z uzyskania zgody z tytułu praw autorskich, jakiekolwiek powielanie reprodukcji obiektów lub ich części jest bezwzględnie zabronione.